Blog 2

24 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Hoi hoi,

Het is vandaag alweer de achtste dag in Bristol en wat hebben we al veel leuke dingen gedaan en gezien.

We zouden woensdag nog naar de Badocks woods gaan, maar dit we waren zo moe van stage dat we het een dagje opgeschoven hadden. Donderdag na stage zijn we naar de badocks woods gegaan. Het was een heel groot bos, die we lang niet helemaal doorlopen hebben. Het zag er mooi uit, veel kleine riviertjes met water en uitgesneden boomstammen. (Zie foto’s). Vanuit daar zijn we met de bus naar de Harbour gegaan waar we gegeten hebben bij zaza bazaar. Dit was een all you can eat restaurant. Je kon er van alles eten: Italiaans, Indiaans, Europeaans, sushi enz.

Vrijdag was Michelle jarig, één van mijn vriedinnen die in hetzelfde gastgezin verblijft. We waren tot 00:00 opgebleven en zijn daarna gaan slapen. S’morgens hadden we taart voor haar en een kleinig heitje. Daarna zijn we naar stage gegaan. Op donderdag en vrijdag staat er bij mij in de klas een andere leerkracht. Ook zei was erg aardig en behulpzaam. In de ochtend heb ik 1 op 1 gelezen met kinderen en ze geholpen met hun taken. Ook hadden we weer assembly. Dan gaan we met zijn alle naar de hal. Daar hebben een aantal kinderen een paar liedjes gezongen. Heel mooi. S’middags zijn we even naar de directrice van de school gegaan. Daar hebben we wat papier werk gedaan en hebben we besproken hoe het gaat. Aankomende week blijf ik nog in class 4. Dit wil ik omdat ik de kinderen steeds beter leer kennen en ik me op mijn gemak voel in deze klas. De week erna zou ik wel graag een keer bij wat oudere willen gaan kijken.

Na stage zijn we naar Maria en Jo geweest. Daar hebben we een nieuwe buspas gehaald en even kort besproken hoe het gaat. Daarna zijn we onszelf gaan klaarmaken en zijn we met de bus naar het centrum gegaan. We hadden afgesproken met Joske en Aniek. Dat zijn 2 meisjes van school die mee gingen eten voor Michelle haar verjaardag. We gingen sushi eten omdat dat Michelle haar lievelingseten is. Ik luste dat niet, maar gelukkig waren er ook andere dingen. Ik heb wat frietjes en biefstuk gegeten. Na het eten zijn we naar de harbour gegaan, daar kwamen we de andere studenten van school tegen. We wilden daar opstap gaan alleen zijn een aantal van ons nog geen 18, net als ik. Ze controleerde overal heel streng en dus kwamen we helaas nergens binnen. We zijn toen met de bus naar huis gegaan en hebben daar film gekeken.

Zaterdag zijn we naar het cabot circus gegaan. Dit is een heel groot winkelcentrum, met leuke winkels zoals: Vicoria Secret, Zara, Yankee candle, Swarovski, warenhuizen etc. S’avonds hebben we bij ons gastgezin lekker pizza’s gegeten.

Vandaag gaan we de Clifton Suspension Bridge bezoeken. Ik laat jullie nog weten hoe het was.

Tot de volgende keer!