Blog 3

29 maart 2019 - Bristol, Verenigd Koninkrijk

Hii guys,

De tweede schoolweek zit er alweer op. De laatste week in class 4. Heb echt een leuke tijd gehad in deze klas. Toch wil ik ook nog graag kijken in een andere klas. Volgende week is onze laatste week, ik ga dan maar class 8, year 3.

Het onderwijs is zo anders hier in Engeland. De kinderen in year one zijn 5/6 jaar oud. Dit zijn de kinderen waarbij ik stage heb gelopen de afgelopen weken. De kinderen in year one kunnen al ontzettend veel. Het is een beetje te verglijken met groep 3. De kinderen leren veel door te knutselen en te zingen. Ze hebben geen opdrachten boekjes en hoeven weinig tot niks in te leveren. Ze maken ook geen toetsen.

Maandagmiddag heb ik fruit gesneden met de kinderen. Donderdag hebben de kinderen een tiquando workshop gehad. S'middags heb ik  gekeken bij de forest school. Daar hebben de kinderen gespeeld in de bossen, vuur gemaakt en marshmallows gegeten. Vandaag was mijn laatste dag in class 4. Ik heb een kaart gekregen van de kinderen en ze hebben een liedje voor me gezongen. Zo cute!

Horfield primary school is een hele muzikale school. Ze hebben dan ook zelf een liedje geschreven die ze vaak zingen tijdens de assemblys. liedje: https://www.youtube.com/watch?v=VBwj_yOQtrI . Dit liedje gaat over al het plastic in de oceanen.

Ben heel benieuwd naar volgende week.

Morgen gaan we naar Londen. Alvast goodnight!